Media Park Collectief
Op 1 juli vond de bijeenkomst met 31 deelnemers van vrijwel alle grote bedrijven op en rond het Media Park plaats over het Media Park Collectief.
Van de jaren 60 was er op het Media Park één eigenaar en één gebruiker. Vanaf 2000 is het aantal eigenaren en gebruikers gegroeid tot nu meer dan 10+ eigenaren, 100+ bedrijven en 6000 mediaprofessionals. Frank Visser liet zien waarom we ons in deze multi-stakeholder situatie moeten organiseren. Om niet alleen ecologisch duurzaam moeten zijn, maar ook sociaal en bestuurlijk.
Het Media Park leeft om mensen te verbinden.
Hoe kan het Media Park die mensen verbinden in verduurzaming? Daarover sprak Reint Jan Renes, lector ‘psychologie voor een duurzame stad’. Er is gesproken over welke stappen we moeten nemen en hoe we ons moeten organiseren om meer concrete projecten van de grond te krijgen. Een kerngroep van bedrijven zal na de zomer concrete stappen zetten vanuit de gedachte dat het Media Park leeft om mensen te verbinden.
Later meer nieuws, maar wil je de presentaties terugkijken? Download dan hier de twee presentaties van Frank Visser (highres op verzoek beschikbaar) en Reint Jan Renes.: