Groene week met NEP

15 oktober 2019
mediagroen

Groen werken en groen leven; dat staat deze week centraal bij NEP in Hilversum. Deze week organiseert het mediatechnologiebedrijf een Week van de Duurzaamheid met als thema: ‘Kan het ook groen(er)?’

De laatste jaren heeft NEP al grote stappen gemaakt op het gebied van duurzaamheid, wat onder meer geleid heeft tot een ISO 14001 certificering. Zo heeft NEP bijvoorbeeld elektrische vervoersmiddelen aangeschaft, wordt het gebruik van openbaar vervoer aangemoedigd met OV-abonnementen, zijn studio’s en kantoren voorzien van LED verlichting en gaat NEP begin januari 2020 over op volledige afvalscheiding. Verder wordt het Centralized Production platform verder uitgebreid, wat betekent dat het delen van resources steeds eenvoudiger en efficiënter inzetbaar is op meerdere producties en locaties, omdat alle techniek gecentraliseerd is in NEP’s eigen datacenters. Dit betekent dat NEP (zelfs wereldwijd op een van onze andere locaties) resources kan delen, minder transport en mensen hoeven in te zetten en minder materialen hoeven te ontwikkelen of aan te schaffen. Zo kan content steeds groener geproduceerd en gedistribueerd worden.

Maar er is nog altijd genoeg te doen en het blijft een uitdaging om naar groene oplossingen te zoeken en deze toe te passen. Daarbij is het van groot belang dat iedereen binnen NEP op de hoogte is van alle duurzame ontwikkelingen. Het doel van de Week van de Duurzaamheid is daarom om collega’s bij te brengen wat NEP allemaal doet op het gebied van duurzaamheid, en vooral de boodschap mee te geven dat duurzaamheid bij jezelf begint. Iedereen kan dus, zowel op kantoor of thuis, zijn/haar steentje bijdragen. Uiteindelijk draait heel veel om bewustwording, vindt NEP. Als je je bewust bent van een situatie of gewoonte, kun je je gedrag aanpassen. “Ook in de allerkleinste gedragsaanpassingen als het licht uitdoen, een koffiebeker hergebruiken, of wat vaker op de fiets stappen kun je al het verschil maken.”

Daarom zijn er gedurende deze week verschillende activaties op en rond de NEP kantoren om duurzaamheid onder de aandacht te brengen. Zo zijn er twee NEP kledingcontainers geplaatst die tot 1 december blijven staan om zoveel mogelijk textiel in te zamelen. Een deel van de kleding krijgt ‘een tweede leven’, het overige deel wordt verwerkt tot isolatiemateriaal of schoonmaakdoeken. Daarnaast gaat een deel van de opbrengst naar het goede doel. Genoeg redenen om eens door je kledingkast te gaan, vindt NEP. Ook zijn alle buren op het Media Park vanzelfsprekend van harte uitgenodigd om ook kleding te doneren.

Verder is er allerlei duurzame informatie te vinden op de NEP kantoren; hoeveel kilo afval per dag wordt er geproduceerd, hoeveel koffiebekers er per week doorheen gaan (heel veel!) en vooral hoe je met simpele oplossingen kunt bijdragen aan nog een groenere wereld. Daarnaast is er voor collega’s ruimte om eigen ideeën/suggesties in te sturen zodat NEP (nog) duurzamer kan worden. De aandacht voor duurzaamheid blijft natuurlijk niet bij deze week, het is juist bedoeld voor de langere termijn zodat duurzaamheid onderdeel wordt van de dagelijkse (werk)dag. Kortom, zodat steeds meer mensen zich vaker afvragen: ‘Kan het ook groen(er)?’

Neem voor meer informatie contact op met Jochem Haverman
Marketing & Communication Manager | NEP The Netherlands
jochem.haverman@nepgroup.com