9 pitches voor duurzamere media

24 september 2019
mediagroen

De Challenge Green Deal Media Hilversum faciliteert en activeert mediabedrijven in de regio Hilversum met duurzame innovaties van MKB-bedrijven en startups om daarmee hun duurzame doelstellingen te behalen.

Op 23 en 24 september waren VPRO, United, NEP, Talpa en Media Park present bij de pitches van de negen voor de challenge geselecteerde bedrijven, om daarna met ze in gesprek te gaan over details. Na de pitches met ruimte voor vragen, vonden in vier gespreksronden nog 23 gesprekken plaats. Deze 23 gesprekken van 15 minuten elk resulteerden in 15 afspraken voor vervolggesprekken om nader te bespreken hoe de producten van de negen geïmplementeerd kunnen worden.

De negen pitches varieerden van deelfietsen tot waterstofoplossingen. Het tanken van waterstof bleek bij EVAnet bijvoorbeeld geen heel groot probleem te hoeven zijn, leveranciers brengen gewoon volle tanks langs in plaats van dat je zelf naar een waterstoftankstation hoeft. Concrete interesse was er ook voor de oplossing van Greener Power Solutions die accustroomvoorziening leveren. Ideaal voor producties in een stadscentrum, waar de lucht een stuk schoner blijft als geen dieselgeneratoren worden gebruikt.

En Power United had een prachtige oplossing om het parkeerdek van het Media Park te voorzien van overkappingen met zonnecellen. Tripmanager biedt een oplossing om een auto-op-afroep te hebben. Binnen bedrijven en buiten bedrijven biedt dit, gecombineerd met deelauto’s, een oplossing voor een groot deel van de mobiliteitsbehoefte.

Eigenlijk had elk van de negen aanbieders wel ergens een goede match. Vier van de negen krijgen extra begeleiding ihkv GO-NH! waaronder deze challenge door de gemeente Hilversum is bekostigd. De complete lijst van pitches is hier te vinden: http://www.mediagroen.nl/2019/09/17/matchmaking-days-23-24-september/

De vervolggesprekken vinden in het najaar van 2019 plaats, we hopen in 2020 de eerste samenwerkingen bekend te kunnen maken.